2013. szeptember 19., csütörtök

Rozmaringos Sütőtökleves

Rozmaringos Sütőtökleves


A napokban nagyon lehűlt az idő, ami az egészségemre is kihatott...megfáztam...Így hát nem is vágytam másra, mint valami meleg, krémes ételre, ami felmelegít. Nagy örömömre találtam már sütőtököt, ami kellőképpen édes is. 
A boltból hazaérve begyújtottam a sütőt, amíg előmelegedett feldaraboltam a tököt, az édesburgonyát, a hagymát és a fokhagymát, majd betoltam őket a sütőbe...kis idő múlva a konyhámat a tök édes, meleg illata töltötte be, aminél már csak az lett volna jobb, ha egy kis vidéki ház konyhájában élhettem volna ezt át :)
A rozmaring és a méz kombinációja az illóanyagok révén még tökéletesebbé teszi ezt a levest a fázós napokra. Úgyhogy épp itt az ideje, hogy minél többen elkészítsétek és felmelegítsétek vele az egész család szívét, lelkét :)




Hozzávalók:

1 kg sütőtök
2 közepes krumpli, lehet édesburgonya is
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
2 ek. olíva olaj
tengeri só
1 1/2 l zöldségleves alaplé
1 ek. méz
2 ág rozmaring

Elkészítés:

1. Melegítsd elő a sütőt 180 C fokra. A magjától eltávolított tököt darabold fel, majd helyezd sütőpapírral kibélelt sütőlemezre.
2. Hámozd meg a hagymát és vágd félbe, majd a fokhagymát is pucold meg és mindkettőt rakd a tökök mellé a sütőlemezre. A krumplival is hasonlóképp kell eljárni, meg kell mosni, majd héjastól feldarabolni és mehet a többi zöldség mellé. Mindezeket locsold meg olíva olajjal és szórd meg tengeri sóval, majd mehet is a sütőbe. Ha a hagyma és a fokhagyma hamarabb megsülne, mint a többi zöldség akkor ezeket hamarabb vedd ki a sütőből.
3. A megsült tök és krumpli belsejét kanalazzuk ki, rakjuk egy tálba a hagymával és a fokhagymával, majd pürésítsük turmixgép segítségével. Adjuk hozzá a rozmaringot és a mézet is, majd fokozatosan a zöldségleves alaplét is. Kóstoljuk meg és ha szükség adjunk még hozzá fűszert.
4. Tálalás előtt melegítsük fel, töltsük tányérba és tálaljuk friss pirítóssal.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése