2013. szeptember 19., csütörtök

Mákos Guba

Mákos Guba


A férjem már napok óta, mind azt hajtogatja, hogy mákos gubát szeretne enni, én meg csak helyeseltem és mondtam, hogy valamelyik nap veszek kiflit és elkészítem. A múlt héten hazafele akartam venni kiflit, még a listámon is rajta volt, de mégis elmaradt...felhívtam a kedvest, hogy hozzon hazafele, ha szeretne mákos gubát, de már amire jött, mind elfogyott. Így teltek múltak a napok, amikor a tegnap kenyér vásárlás közben bevillant, hogy kiflit kell vennem, meg is vettem, hazamentem és amire a kedves hazaért elkészült a guba. Hazafele jövet felhívott a férjem, és megkérdezte, hogy hozzon kiflit vagy sem, én meg erre azt válaszoltam: - ne, ne, mert most nincs kedvem elkészíteni...Lett is nagy meglepetés, amikor az ajtón belépve megérezte a két perccel azelőtt sütőből kivett Mákos Guba illatát :)




Hozzávalók:

8 db szikkadt kifli
6 dl tej
25 dkg cukor
1 db vaníliarúd
5 db tojás
1 db citrom reszelt héja
2 ek. tejföl 
1-2 ek. olvasztott vaj
20 dkg darált mák
fahéj

Elkészítés:

1. A kifliket kb. 1 cm-es karikákra szeleteljük, ha nem elég szikkadt hagyjuk a levegőn kicsit száradni, ezt a folyamatot fel is gyorsíthatjuk, tegyük 5 percre a melegedő sütőbe.
2. A tejet 10 dkg cukorral és a vaníliarúd kikapart belsejével forraljuk fel, majd öntsük a kiflikre és óvatosan egy spatula vagy fakanál segítségével forgassuk bele a kifliket a tejbe, hogy minden cseppet tudjon felszívni. Vigyázzunk nehogy túl sok tejet töltsünk rá, a kiflik nem szabad szétmenjenek, de szárazak sem maradhatnak. Annak függvényében, hogy mennyire áztak el a kiflik csökkenthetjük, vagy növelhetjük a rátöltendő tej mennyiségét. A vanília hüvelyét is belerakhatjuk a tejbe, csak ne felejtsük el kiszedni, mielőtt a kiflikre öntenénk. Ennek a lépésnek a végén a mák felét is szórjuk a kiflikre és óvatosan forgassuk bele.
3. A tojások sárgáját 10 dkg cukorral és a citrom reszelt héjával habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tejfölt, az olvasztott vajat és a mák fennmaradt részét. Ha nincs otthon tejföl, akkor ki is hagyhatjuk, ebben az esetben növeljük a vaj mennyiségét. A keverékhez adjunk ízlés szerint fahéjat is, majd töltsük a kiflikre és óvatosan forgassuk bele.
4. A tojások fehérjét verjük kemény habbá a maradék 5 dkg cukorral, majd adjuk a kiflis keveréshez, vigyázva arra, hogy ne törjön össze a hab. A keveréket kivajazott tűzállótálba töltjük és 150 fokos sütőben 40-50 perc alatt készre sütjük. Vigyázzunk nehogy kiszáradjon!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése