2013. szeptember 10., kedd

Paradicsomszószos húsgolyók spagettivel

Paradicsomszószos húsgolyók spagettivel

Szeretjük a fasírtot, de mégis valami másra vágytunk, így gondoltam ideje lenne kipróbálni a paradicsomszószos húsgolyókat. Már sok receptet olvastam, ami a paradicsomos húsgolyók különböző elkészítéséről szól, általában a fűszerezés változik csupán. Készíteni még sohasem készítettem és nem is ettem sehol. 
A darált hús ezek után nem is volt kérdéses, hogy felkerül-e a bevásárlólistámra...A boltból hazatérve rögtön hozzá is láttam a főzésnek, előkaptam a szószos lábasom és pikk-pakk elkészítettem benne a paradicsomos mártást, majd egy serpenyőben megsütöttem a húsgombócokat és közben kifőztem a spagetti tésztát is. 
Érdemes a húsgolyókat egy kis Worcestershire szósszal ízesíteni. Először az angol Cottage Pie kapcsán találkoztam vele és azóta is az egyik kedvenc angol szószom. Remélem ezután a ti kamrátokból sem fog hiányozni, amúgy is érdemes beszerezi, mert nemsokára Cottage Pie-t fogunk készíteni :)


Hozzávalók:
A szószhoz:
5 db érett paradicsom, hámozva és félbe vágva
5 gerezd fokhagyma felaprítva
bazsalikom ízlés szerint
olíva olaj

A húsgolyókhoz:
700 g vegyes darált hús (sertés, marha)
1-2 gerezd fokhagyma felaprítva
1/2 fej felaprított vöröshagyma
2 ek. Worcestershire szósz
2 ek. paradicsompüré
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

Tálaláshoz:
spagetti
bazsalikom



Elkészítés:

Szósz:
1. A paradicsomokat szétfőzzük, közben adjuk hozzá a bazsalikomot, a fokhagymát, a sót és az olíva olajat. Amikor a paradicsomok szétfőttek és kissé besűrűsödtek, akkor kész is van.
2. A húsgombócokhoz keverjük össze a hozzávalókat, annyi zsemlemorzsát adjunk a húsos masszához, hogy jól formálható legyen. Közepes méretű fasírt alakú golyókat készítünk, majd forró olajban átsütjük, amíg mindkét oldala kissé megbarnul.
3. Kifőzzük a tésztát, majd tálaláskor a tészta tetejére rakjuk a paradicsomszószt, erre pedig a húsgolyók kerülnek. Végül jó étvággyal elfogyasztjuk :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése