2013. október 16., szerda

Sütőtökös Pite

Sütőtökös Pite



A tökös pite az a sütemény amit már nagyon régóta ki akarok próbálni. Talán mindig attól tartottam, hogy milyen lesz az íze, fog egyáltalán ízleni...Egyik nap azonban fogtam magam és tököt vettem, ezután még néhány nap eltelt amíg el is készítettem, addig csak időnként nézegettem és azon agyaltam, hogy belevágjak-e vagy sem...Miután elkészítettem és megkóstoltam arra bátorítok mindenkit, hogy próbálja ki! Nagyon finom krémes fűszeres tölteléke van...hűvös őszi és téli napokon ideális :)






Hozzávalók:

Omlós tésztához:
200 g liszt
100 g vaj
1 ek. cukor
1/2 tk. só
2 ek. hideg víz

Töltelékhez:
100 g darált háztartási keksz
2 bögre tökpüré
3 tojás
120 ml habtejszín
100 g barna cukor
1 1/2 tk. fahéj
1 tk. őrölt szegfűszeg
1/2 tk. só

Elkészítés:

1. Melegítsd elő a sütőt 200 C fokra, majd bélelj ki egy tepsit sütőpapírral.
2. A tökpüréhez darabolj fel egy kb. 1-1.2 kg súlyú tököt és süsd 30 percig. Miután kihűlt kanalazd ki a héjából és pürésítsd.
3. A tésztához a lisztet a sóval és a vajjal keverjük el. Kés segítségével a vajat a liszttel úgy dolgozzuk össze, hogy morzsaszerű állagú tésztát kapjunk. Majd hideg kézzel kezdjük egyneművé dolgozni a tésztát, szükség esetén adjunk hozzá kevés vizet. A tésztát fóliába csomagoljuk és 30 percre hűtőbe rakjuk.
4. 30 perc után vegyük ki a tésztát a hűtőből, amíg kicsit felenged készítsük el a tölteléket. A tökpüréhez adjuk hozzá a tojásokat, a habtejszínt, a cukrot és a fűszereket, majd kézi habverő segítségével dolgozzuk egyneművé.
5. Nyújtsuk ki a tésztát és béleljük ki vele a sütőformánkat, majd villával szurkáljuk meg a tésztát. A tésztán szórjuk egyenletesen szét a darált kekszet, majd öntsük a tetejére a tökös masszát.
6. 190 C fokra előmelegített sütőben 50 perc alatt megsütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése