2013. október 16., szerda

Fűszeres Cheddar Sajtos Sült Alma

Fűszeres Cheddar Sajtos Sült Alma

Nagymamámnál voltunk látogatóban, aki megajándékozott bennünket egy jókora vászon szatyor almával. Törtem is a fejem, hogy mi legyen ennyi almával, mivel nem igazán van ahol tároljuk és hamar megromlik...Könnyű lett volna azt mondanom, hogy pikk-pakk készítek egy kis almalevest vagy süteményt belőle, de én ezzel nem értem be, valami különlegesebbre vágytam és addig keresgéltem a világhálón, amíg egy amerikai blogger oldalán erre a receptre találtam :) A cheddar sajt és a fűszerek különleges ízkombinációt kölcsönöznek az amúgy önmagában is finom sült almának...Igazi meglepetés desszert lehet egy hűvös napon munkából hazatérő férjnek, az enyém csak hümmögni tudott miután megkóstolta :)

Hozzávalók:

12 db közepes alma, meghámozva és szeletelve
1 ek. kukoricaliszt
100 g cukor
fahéj, ízlés szerint
1 tk. reszelt citromhéj
késhegynyi szerecsendió
1/2 tk. rozmaring
1/2 tk. kakukkfű
2 ek. vaj
50 g cheddar sajt 

Elkészítés:

1. Melegítsd elő a sütőt 180 C fokra.
2. Egy nagy tálban keverd össze a szeletelt almát, a kukoricaliszttel, a cukorral, a fűszerekkel és a citromhéjjal.
3. A vajat olvaszd meg egy lábasban és add hozzá az fűszerekkel bevont almát, majd 8-10 percig vagy amíg megpuhul lassú tűzön párold.
4. Az így elkészült almát szuflés tálkákban oszd szét.
5. A tetejüket szórd meg reszelt cheddar sajttal, szükség esetén szórhatsz még rájuk a fűszerekből és sajtból is.
6. Az előmelegített sütőben kb. 5 perc alatt el is készülnek, amikor a megolvadt sajt kezd bugyborékolni és barnulni akkor ki is lehet venni a sütőből és elfogyasztani :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése