2014. február 14., péntek

Gyömbéres zöldségleves

Gyömbéres zöldségleves

Vitaminokban gazdag frissítő leves. A mai napsütés és ez az élénkítő leves energiával tölt el mindenkit. Aki ezt választja ebédre, utána nagyobb kedvvel folytatja a napot és a busz helyett is a gyaloglást választja. :) Így jártam én is, a levesnek és a napsütésnek köszönhetően feltöltődtem, erőre kaptam és pikk-pakk összeszedtem magam és gyalogosan körbejártam mindent, eleget tettem az elintéznivalóimnak, még olyannak is, amit már napok óta halogatok...


 

Hozzávalók:

1 db póréhagyma
5 db sárgarépa
3 db petrezselyemgyökér
(a feni zöldségek súlya megközelítőleg 1 kg kell legyen ehhez az adaghoz)
hüvelyujjnyi reszelt gyömbér
2 l zöldségleves alaplé
50 ml tej


Elkészítés:

1. A megtisztított és karikára vágott póréhagymát kevés olívaolajon pároljuk, majd hozzáadjuk a gyömbért, a darabolt sárgarépát és petrezselyemgyökeret. Néhány percig így pároljuk.
2. Majd felöntjük az alaplével és puhára főzzük a zöldségeket.
3. Ízlés szerint sóval, borssal fűszerezzük.
4. A puhára főtt zöldségeket összeturmixoljuk a tejjel, majd néhány percre visszarakjuk főni a levesünket.
5. Pirított rozskenyérrel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése