2014. február 12., szerda

Csicsókakrémleves kolbásszal


Csicsókakrémleves kolbásszal


Csicsóka, csicsóka, már nagyon sokat hallottam róla, de még eddig nem kóstoltam. Apósom is sokat mesélt róla, hogy régen a kert végében termett s csak húzták ki kisgyerekként és rágták, s milyen ízletes rágcsálnivalószámba ment. Én a kertben ugyan nem találtam, de a boltban megláttam és éreztem, hogy eljött az ideje, hogy közelebbi kapcsolatba kerüljek azokkal a gumókkal. Nem tudom, hogy az előbbiek miatt vagy mert olyan szép frissek voltak, de rögtön vettem egy jókora zacskóval, s reggel amint felkeltem első dolgom volt, hogy elkészítettem ezt a levest :) Sokat töprengtem azon, hogy milyen formájában próbáljam ki először, míg végül a leves mellett döntöttem, mert egy jó tányér finom levesnek családunk egyik tagja sem bír ellenállni...Meg kell mondjam nem csalódtam a csicsókában, s a kolbásszal igazán tökéletes lett az ízkombináció! 


Hozzávalók:

500 g hámozott, darabolt csicsóka
1 db hámozott, darabolt krumpli 
1 fej hámozott, aprított vöröshagyma
1 l zöldség- vagy húsleves alaplé
1-1,5 dl főzőtejszín
sült kolbász karikák
petrezselyemzöld
só, bors

Elkészítés:

1.  A felaprított hagymát kevés olajon dinszteljük meg.
2. Adjuk hozzá a darabolt csicsókát és krumplit, majd öntsük fel az alaplével és főzzük puhára a zöldségeket.
3. Ízlés szerint ízesítsük sóval és borssal.
4. Miután puhára főttek a zöldségek botmixerrel pürésítsük.
5. Keverjük bele a tejszínt, majd főzzük egy pár percet össze.
6. Tálaljuk petrezselyemzölddel, sült kolbász karikákkal és pirítóssal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése