2013. november 3., vasárnap

Csokis Kakaós Mascarpone Krémes Muffinok

Csokis Kakaós Mascarpone Krémes Muffinok


A hétvégén szülinapot ünnepeltünk, így szombaton egész nap sütöttem, hogy kedves vendégeim kedvében járjak :)
Az egyik finomság, ami a legnagyobb sikert aratta az, ez a muffin volt, aminek az alapja vaníliás muffin. A tetejére kakaós mascarpones krémet tettem és megszórtam Snickers és Twix darabokkal. 
Nem vagyok halloween rajongó, de jópofa, kreatív dolgokat lehet kihozni ez alkalomból is a konyhában, így úgy döntöttem, hogy kipróbálom milyen rémségeket vagyok képes készíteni. Így született az az ötlet, hogy olvasztott fehér csokiból csontokat, tyúklábat és pókhálót készítsek, amikkel végül díszítettem is a muffinokat. 
Vasárnapra ebből még maradt 2 darab, amiket egy másik csapat kedves barátunk fogyasztott el, az ők kérésére most alább közlöm a receptet :)
Jó sütögetést és várom a visszajelzéseket!


Vaníliás muffin:

Hozzávalók:

1 1/2 bögre liszt
1 1/4 kk. sütőpor
1/2 kk. szódabikarbóna
1/2 kk. só
2 egész tojás
3/4 bögre cukor
1 1/2 kk. vaníliakivonat 
1/2 bögre olaj
1/2 bögre joghurt


Elkészítés:

1. Bélelj ki egy muffin sütőformát papírral.
2. Kevered össze egy kis tálban a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót.
3. Majd egy másik nagyobb tálban felvered a tojásokat. 
4. A tojásokhoz hozzáadod a cukrot és habosra kevered.
5. A tojásos keverékhez adod a vaníliakivonatot, olajat és jól összekevered.
6. Majd az előző keverékhez adod a lisztes keverék felét, elkevered, majd következik a joghurt fele, elkevered, jöhet a liszt másik fele és végül a joghurt fennmaradt része.
7. 30 perc alatt 170 fokon megsütöd vagy tűpróbáig.
8. Hagyd 10 percet a sütőformában hűlni, majd szedd ki és hagyd teljesen kihűlni.


Kakaós Mascarpone Krém: 

Hozzávalók:

50 g puha vaj (nagyon fontos, hogy jó lágy legyen)
250 g mascarpone 
1 kk. rumaroma
porcukor ízlés szerint
3 ek. kakaó vagy ha kakaósabban szereted akkor mehet több is bele, de ha megkóstolod közben akkor az ízlésed alapján variálhatod a mennyiséget


Elkészítés:

A vajat először a mascarpone-val habosra kevered. Majd fokozatosan belekevered a rumaromát, a kakaót és a porcukrot. Kicsit hűtőbe rakod, majd rákened a muffinokra.
A krém tetejére még szórtam Snickers és Twix darabokat vegyesen. Ehhez a mennyiséghez elegendő egy-egy csomag a két csokiból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése