2014. március 13., csütörtök

Mákkal töltött keksz

Mákkal töltött keksz

A legfinomabb teljes kiőrlésű keksz, amit eddig ettem. Köszönet a receptért Gergely Editnek az Erdélyi Konyha egyik szakácsának. Ezt a keksz receptet a februári számukban találtam. Érdemes kipróbálni! Én citromhéj helyett narancshéjat raktam a mákos töltelékbe, szerintem sokkal jobb a mák naranccsal, mint citrommal. Ti hogy szeretitek?

 

Hozzávalók:

30 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
10 dkg kókuszzsír
12 dkg barna cukor
1 tojás
1 nagy csipet só

Töltelékhez:

15 dkg darált mák
80 ml tej
8 dkg cukor
1 db narancs reszelt héja
1 tk vaníliakivonat

Tetejére:

10 dkg csokoládé

Elkészítés:

1. Gyúrjuk össze a lisztet a hozzávalókkal, majd csomagoljuk fóliába és tegyük 1 órára hűtőbe.
2. Amíg a tészta a hűtőben van elkészítsük a tölteléket.
3. A tejet felforraljuk a cukorral, a vaníliával és a narancshéjjal, majd rátöltjük a mákra, összekeverjük és kihűtjük.
4. Amíg hűl a mákos töltelék, enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát és köröket vágunk ki belőle.
5. Sütőpapírral bélelt tepsiben 200 C fokon kb.10 perc alatt készre sütjük.
6. A kihűlt kekszeket kettesével összeragasztjuk a mákos töltelékkel.
7. A kekszek tetejét tetszés szerint olvasztott csokival díszítjük. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése